2008. november 22.

Lassan sütött tarja könnyed citromos, cukkinis körettel



Annyira, de annyira jól sikerült a csütörtöki ebédünk! Pedig tulajdonképpen semmi extra hozzávaló nem volt benne, és mégis!

Kaptunk egy kis disznótoros kóstolót, amiben volt egy darab tarja. Gondolkoztam, mitévő legyek vele. Már többször megjártam, mivel ezek az állatokat leginkább kolbászhúsnak hízlalják. Így azután nagy súlyúak, koruk is általában több mint 1 év, és nem könnyen puhulnak meg. Azután mégis döntöttem, reggel 8 órakor besóztam és befűszereztem. Kapott kis őrölt köményt, majoránnát, zsályát, borsot, és beletömködtem gerezdenként 1 kisebb fej fokhagymát. Kicsit hagytam állni, de 9 órakor már körbesütve, letakarva, legkisebb hőfokon feküdt egy edényben a tűzhelyem tetején. Néha belenéztem, kapott néhány evőkanálnyi vizet. 11 órakor már látszott, hogy lesz belőle ebéd. 12-kor beleszúrtam (mit szúrtam...beleszaladt!) a húshőmérőt, ami azt mutatta, hogy vígan meg van sülve. Akkor fedő nélkül fél óra alatt elfőztem azt a kevés vizet, ami még volt alatta, kiszedtem a lábosból és hagytam pihenni egy kicsit felvágás előtt.

Addig elkészítettem Ízbolygó köretét hozzá. Aznap reggel épp csak bekapcsolta egy sütirecept miatt a gépet, persze ránéztem a blogos gyűjtőoldalra, és ott virított a tetején a cukkinis köret. Pont volt a hűtőben 3 cukkini, amit már fel akartam használni valamire. Egy pillanat alatt döntöttem az elolvasása után, hogy ez lesz a hús mellé. Került még bele pluszban 1 piros színű, édes kaliforniai paprika, ami nagyon jót tett vele. Koktélparadicsom sajnos nem volt itthon, 2 közepes paradicsomot vágtam kockákra helyette. Amíg a hús pihent, simán készen volt ez is:

Hozzávalók nálam a körethez:
3 salátacukkini 1 cm-esre szeletelve
1 kaliforniai paprika
2 közepes paradicsom 8-8 részre vágva
1 szál rozmaring levelei aprítva
1 citrom felkarikázva
morzsolt illatos fűszerek: 1-1 csapott kávéskanálnyi kakukkfű, bazsalikom, majoránna, petrezselyem, zsálya – vagy 1 csapott evőkanálnyi provence-i fűszerkeverék
balzsamecet
olívaolaj

A cukkinit a rozmaringgal, valamint a citrommal kevés olívaolajon, nagy lángon átpirítottam, sóztam, borsoztam, majd ráöntöttem 1 bő evőkanálnyi balzsamecetet. Beforraltam, beledobtam a paradicsomot, és további 2-3 percet sütögettem még a köretet. Megszórtam a zöldfűszerekkel, és lehetett tálalni.


Szóval a hús porhanyós, puha és nagyon jóízű volt, a köret zseniális, és rendkívül jól illett a húshoz. Ajánlom mindenkinek kipróbálásra!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

:-)))
Amikor bekommentelted a köretemhez, hogy milyen húst készítesz, a férjem küldött egy mailt nekem, hogy na ő is ilyen husit szeretne!:))))

Kata írta...

Szerintem is nagyon jó volt, pedig én nem vagyok oda az egyben sült húsokért; ez valamiért mégis nagyon bejött:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin