2008. november 7.

Fűszeres pontyfilé citromos-diós rizzsel


Újra egy "Ancsa21" ihletésű ételt főztem ma. Már írtam, hogy nagyon tetszenek az általa beírt fűszeres-csípős receptek, többet kipróbáltam már belőlük, és még sosem csalódtam, ma sem:)
Nem pont azon a módon és hozzávalókból készült, kicsit változtattam, de maga az ötlet rendkívül jó alap volt.

Hozzávalók:

40 dkg pontyfilé (6 szelet), 1 bő evőkanál liszt, 1 teáskanál római kömény mozsárban megtörve, 1 teáskanál koriandermag mozsárban megtörve, 1 teáskanál őrölt pirospaprika, fél mokkáskanál erős pirospaprika, só, 2 evőkanál olaj a sütéshez

1 kisebb csésze rizs (2 személyre), 1,5 csésze víz, 1 közepes citrom héja és leve, 1 marék dió darabosra törve, 2 evőkanál olaj, 2 gerezd zúzott fokhagyma, 1 közepes lilahagyma apróra vágva, 1 kisebb csokor petrezselyemzöld aprítva


A pontyfiléket megsóztam. Egy alufóliadarabra ráöntöttem a lisztet és az összes fűszert, elkevertem. A rizst alaposan megmostam egy szűrőn, lecsepegtettem. Előkészítettem a hagymaféléket és a diót.

Elővettem egy serpenyőt, a diót szárazon megpirítottam benne, félretettem egy kis tálba. A serpenyőt kitöröltem, olajat öntöttem bele, a lilahagymát megpirítottam, beletettem a fokhagymát, és mikor készen volt, levettem a tűzről, hozzákevertem a petrezselyemzöldet.
Egy lábosban 1 evőkanál olajon a rizst átpirítottam, hozzáöntöttem a vizet, sót, borsot és a citrom héját, lefedtem. Amikor készen volt, beleöntöttem a citromlevet és a hagymás kevercset.
A halat a fólián lévő fűszeres lisztbe belemártogattam, és olajon viszonylag gyorsan mindkét oldalán szép pirosra megsütöttem. (Horgász ismerőseim mondták, hogy a halat nem szabad takarékon sütni, mert akkor kiszárad. Arra viszont vigyázni kell, hogy a pirospaprika meg ne égjen...)
Amikor minden készen volt, a rizsbe még belekevertem a diódarabokat.

Nagyon finom volt, ismétlés várható (a konyhámban).

Forrás: Ancsa21 receptje az Nlc fórumról

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin