2008. november 4.

Csirkemáj kelt kukoricalepénnyel


Ennek az ételnek az eredeti változatát itt találtam. El is készítettem egyszer, roppant finom és előkelő kaja, de most az ismétléssel akadt egy kis probléma. No nem az, hogy egyetértenék a vehemens állatvédőkkel, mert én nagyon is szeretem a libamájat, hanem más ok miatt.
Alapvetően takarékos konyhát vezetek, és amikor megláttam mostanság a libamáj árát, dobtam egy hátast... Úgy gondoltam, bepróbálkozom a a liba legkisebb testvérének a májával, mert úgy gondolom, egyszerűbb alapanyagokból kis odafigyeléssel és apró plusszokkal mennyei ételeket lehet készíteni. Igaz viszont az ellenkezője is: pocsékul el lehet rontani a legdrágább hozzávalókat is :)

Így hát átköltöttem a receptet, és ezt főztem Pamina játékára. A hozzávalókon kívül a mennyiségeket is átírtam az én elképzelésem és a mi igényeink szerint.

Hozzávalók 4 személyre
500 g csirkemáj, 4 savanykás alma, 1 nagyobb fej lila hagyma, 1 evőkanál méz, durva bors

a körethez:
150 g finomliszt, 150 g kukoricaliszt, 15 g élesztő, pici cukor, 2,5 dl tej, 50 g libazsír, 1 rövidebb ág friss rozmaring, pici só

a sütéshez: libazsír

Az élesztőt kevés cukros tejben megfuttattam. Tálba tettem a kétféle lisztet, a sót, az olvasztott zsírt meg a finomra vágott rozmaringleveleket. Ráöntöttem a megfuttatott élesztőt és a többi tejet. Jól kidolgoztam és letakarva kelesztettem. Mikor legalább a duplájára kelt, ismét átdolgoztam, nyújtótáblán kinyújtottam egész vékonyra. Nagyobb kiszúróval (8 cm átmérőjű poharam volt) kiszúrtam, amíg tartott az anyagból (2x vissza kellett gyúrni, összesen 16 kis korong lett), és 15 percre ismét letakartam.
Amíg a tészta pihent, elkészítettem a májat. Kettévágtam, borsoztam, és előmelegített teflonserpenyőben kevés olajon, nagy lángon hirtelen megsütöttem mindkét oldalán. Lefedhető, vastag aljú edénybe tettem, hogy meleg maradjon.
A visszamaradt zsiradékra mézet öntöttem, és karamellizáltam. Vigyázat! a nagy hőtől pillanatok alatt barnul, azonnal bele kell tenni a többi előkészített hozzávalót! Rádobtam a cikkekre vágott hagymát, összeforgattam, 1-2 perc múlva rádobtam a megtisztított, cikkekre vágott almát is. Durva borssal és pici sóval megszórtam, és amikor az alma félig puha volt, egy csöppnyi vizet öntöttem alá. Ebbe tettem vissza a májat, lefedtem, és elzártam alatta a tüzet.

Köretnek a megkelt lepényeket nem túl sok, közepesen meleg olajban pár perc alatt, mindkét oldalán megsütöttem. Kiszedtem, leitattam és tálra tettem. A lepényekre és mellé tettük a tányéron a májat és a ragut, és jóízűen megettük. A csirkemájat a tányéron sóztuk.

Így is nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin