2008. november 14.

Sajtos karfiol


Kis túlzással mondhatnám, hogy szinte karfiolon élünk 3-4 hete. Hetente 2-szer tuti megfordult az étlapon, ráadásul egyformát nem főztem belőle, és alig-alig írtam be ide. De ez a sajtos változat annyira egyszerű és nagyszerű, ráadásul olyan szépen mutat, hogy muszáj beírjam.

Hozzávalók:

1 kg-os karfiol, 3 dkg vaj, 3 dkg liszt, 5 dl tej, 1 tojás, kb. 15 dkg sajt (volt benne 3 féle, az egyik füstölt volt), só, bors, szerecsendió, csípős pirospaprika, a tepsi kikenéséhez zsiradék

A karfiolt kicsi sóval roppanósra főztem (én gőzben főztem, de lehet rendesen sós vízben is).
Közben híg besamelt főztem: a vajat megolvasztottam, rászórtam a lisztet, habzásig kevergettem, majd habverővel állandó keverés közben hozzáöntöttem a felmelegített tejet. Addig főztem (még mindig kevergetve), míg kicsit besűrűsödött. Akkor levettem a tűzről, belereszeltem a sajtokat, hozzáadtam a tojást, egyneművé kavartam az egészet. Sóztam, borsoztam, reszeltem bele szerecsendiót.
Egy tepsit kizsíroztam, belerendeztem a karfiolrózsákat szépen egymás mellé, kicsi sót, borsot és csípős paprikát szórtam a tetejére. Ráöntöttem a sajtos tejmártást.
200 fokos sütőbe tettem, kb 20 perc alatt szép pirosra sült.

Rántott hal mellé ettük. Azt hittem előtte, hogy kicsit érdekes párosítás lesz, de igazán finom volt együtt.
Lehetne turbózni valami húsfélével, pl. sonkával, és akkor egytálétel is lehetne belőle.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin