2008. november 17.

Blog-szomszédoltam...


Még mielőtt valaki azt hinné, hogy nem főztem a hétvégén, jelentem: gyakorlatilag csak azt csináltam. Újdonságokat nemigen - mármint ami a blogolvasóknak új recept lett volna tőlem, hanem összegyűjtöttem néhány dolgot a gasztrós oldalakról, és azokat készítettem el. Szeretném leírni róluk a véleményemet, illetve azt, amit esetleg módosítottam a recepteken. Sajnos képek nincsenek, mert nagy része elvitelre készült, vagy megettük, még mielőtt lefényképeztük volna. Általában a hétvégék rohanósak nálunk...

Még a múlt hétvégén készült sütőtökös muffin Gabriellától, amit szeretnék megemlíteni. Sajnos a mázat nem volt időm elkészíteni rá, de így is nagy sikert aratott, nagyon finom puha állaga és kellemes íze van.

Már nem először, de nem is utoljára főztem meg Fűszeres Eszter krumpligombóc levesét libakolbász helyett sertéskolbásszal. Nagyon finom, egyszerű leves. Igaza volt Eszternek, a krumplihoz most így ősszel már alig kellett liszt, 10 dekát akartam bele tenni, de ki kellett szórni a felesleget a tálka széléről, kb. 6-7 deka ment végül bele.

Most hétvégén készült vörösboros marharagu Kicsi Vú tollából. Annyit változtattam egyrészt, hogy kispóroltam belőle a lisztet. Úgy gondoltam, hogy ha mégis kell, majd a végefelé teszek hozzá, de nem kellett, nagyszerűen besűrűsödött magában is. A másik, hogy fél órára betettem kuktába, utána már alig kellett főzni, majdnem készen is volt. Nagyon finom, harmónikus ízű ebéd lett belőle.

Sütöttem Hippolyt sütit Gabojszától. Morfondíroztam magamban előtte, hogy ezekből az egyszerű hozzávalókból készült kevert sütiben mi lehet olyan nagyon finom, azután rá kellett jönnöm, hogy egyszerűen zseniális! Dupla adagot sütöttem egy kb. 30X20-as tepsiben, a cukor mennyiségét 2/3-ára csökkentettem, és egy evőkanál vaníliás cukor került még bele. Egy pár kicsi szelet maradt belőle nekünk estére, akkor még finomabb volt, néhány órás állás után.

Főztem még klasszikus zellerkrémlevest, póréhagyma krémlevest csípősen, egy valószínűleg utolsó félig nyári-félig téli lecsót (erről van legalább egy részfotó, lehet, hogy még lesz poszt belőle).

Volt még egy próbálkozásom fokhagymás pizzastangliból, de még mindig nem az, amit vártam, annak ellenére, hogy ahogy sült (5 tepsinyi lett), úgy fogyott folyamatosan. Olyat szeretnék, ami vékony, ropogós tésztájú. Egyszer régen egy sörözőben ettünk ilyet, időnként megpróbálkozok vele, de képtelen voltam még reprodukálni. Ha valaki tudja, hogy kell elkészíteni, legyen szíves, írja meg nekem!

A fényképet innen kölcsönöztem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin