2008. november 9.

Nutellával töltött kakaós kalácskák


Kakaós kalácstésztába nutellát töltöttem. Amelyik ötletből kiindultam, abban csokikrém volt, de a nutella ott figyelt már régóta a konyhaszekrényben, így amellett döntöttem. Ráadásul siettem, ez készen volt, így időt is spóroltam magamnak. A tésztája egy olyan kalácstészta, ami nekem már többször bevált.



Hozzávalók:

35 dkg finomliszt, 13,5 dkg rétesliszt, 1,5 dkg holland kakaópor (ha nem olyan sötét a kakópor, akkor kicsit több kell bele), 2,5 dkg élesztő, 3,5 dl tej (esetleg egy kicsit kevesebb), 1 dl olaj, 10 dkg porcukor, pici só, nutella a töltelékhez

Az élesztőt 1 dl langyos tejben kicsi cukorral felfuttattam. A liszteket, a szitált kakaóport, a többi cukrot és a sót összekevertem. Az élesztőt hozzáadtam, 2 dl tejet öntöttem hozzá, robotgéppel kidagasztottam. Ha még sok liszt van feldolgozatlanul az edény alján, akkor önteni kell hozzá lassan a maradék tejet, amíg szükség van rá. A végén került bele az olaj, azzal is alaposan eldolgoztam. Addig kelesztettem, míg duplájára nőtt.

Amíg kelt, a 30x21 cm-es tepsimet kizsíroztam-kiliszteztem. A megkelt tésztát kicsit átgyúrtam, 21 részre osztottam (segít a digitális mérleg nagyjából egyforma gombócokat képezni). Egyszerűen a gombócokat a tenyeremmel laposra nyomkodtam egy vágódeszkán, a közepükre egy kiskanál nutellát tettem, összecsíptem a tésztát és gombócot formáztam belőlük a tenyeremmel. A tepsibe helyeztem őket egymás mellé (7x3), letakartam még 20 percre pihenni.
180 fokos alsó-felső sütéses sütőbe tettem 35 percre, a 20. perc táján egy lappal letakartam a tetejét, mert a kakaós könnyen megéghet.
Nem szabad forrón enni, mert a folyékony nutella nagyon meleg!

Ötlet: Illeskrisz duplacsokis buktája az Nlc fórumról

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin